15.04.2020

Sayyara Toyçiyeva (Şiirler)



SAYYARA TOYÇİYEVA


Sayyara Toyçiyeva – Özbekistan Yazarlar Birliği üyesi, Vafo bo‘lib uyg‘onaman” (1987), “Men seni qizg‘onaman” (1989), “Ko‘zlaringni sog‘inaman” (1997), “Elim” (2000), “Sanamgina” (2008), “Suyanganim so‘z bo‘ldi” (2018) kitaplarının yazarı.


İSTANBUL, AFFET...

Bileti geri verdim, affet İstanbul,
Seni göremeden veda ediyorum.
Ben gitsem üzülür ince bir gönül,
O zaman huzuru bulamam sende.

Bana göre değil, seyran, geziler,
Çalışmadan boş-boş gezemem, inan,
Dostlarım denizi, yıldızı över,
Benim hayalimde tedirginlik var.

Hayat derya değil, hayat bir ayna,
Ne yapsan geri gelecek tekrar.
Sonra beni Allah affetmez asla,
Aziz insanımı incitsem eğer.

Sık sık ağrır şu parça kalbim,
Gözlerim kapatır, gülümsüyor hep.
Ben şu yakınlarda bulunmam gerek,
Uzağa gidemem, inan, İstanbul.


 ÖZBEKİSTAN

Yoluma dört gözle bakan,
Dört değil bin gözle bakan,
Bana dünya tahtın değil,
Ömür boyu baht dileyen,
Anamsın, can Özbekistan.

Üç bebeğim, üç boncuğum,
Benden arda kalan sözüm,
“Annem”, diye ağıt yakar,
O dünyaya gider çağım,
Çocuğumsun – Özbekistan.

Vatansız can cihan nerde,
Huzur nerde, sükûn nerde,
Özbekler vardır her yerde,
Cennet Özbekistan nerde?
Canımsın – Özbekistan.


 KORKUM


Korkmam, baharlarım kış olur diye,
Gerçeklerim hayallere dönür diye,
Hayaller kuş olup uçar gider diye,
Senden ayrılmaktan korkuyorum hep.

Gönül evimize keder mi girdi,
Gözümden gözüne nazar mı geldi,
Korkmam derdlerinden eski mi, yeni,
Senden ayrılmaktan korkuyorum hep.

Kim dost, kim düşmandır bilemiyorum,
Özür dileyerek, yaşıyorum Tanrım,
Bir derdine çare olurum belki,
Senden ayrılmaktan korkuyorum hep.

Seni sevmek yârim, en tatlı talih,
Bu tatlı talihi veren de Allah.
Artık ben razıyım kadere, ama
Senden ayrılmaktan korkuyorum hep.

 


 BENİMSİN

Soğuk kışın nefesi yalan,
Beyaz karın ışığı yalan,
Düşlerimin yorumu yalan,
Benimsin yâr benimsin inan.

Beni yoran elemler yalan,
Beni yutan sitemler yalan,
Sensiz gelen baharlar yalan,
Benimsin yâr benimsin inan.

Yalnızlığı sevdiğim yalan,
Başkasını sevdiğim yalan,
Seni artık sevmediğim yalan,
Benimsin yâr benimsin inan.

Hüznün uzun endamı yalan,
Kırık kalbin düşleri yalan,
Ayrılığın küyleri yalan,
Benimsin yâr benimsin inan.

Gözlerimi alamam senden,
Ayrılığa inanmam aman,
Bügün ateş olarak yandım,
Benimsin yâr benimsin inan.
 Aktaran: Marufcan Yuldashev 

3 yorum:

  1. “Ben gitsem üzülür ince bir gönül...”
    turkchada yana-da go’zal o’qilarkan...

    YanıtlaSil
  2. İstanbulga katta she'r anjumaniga shoirani taklif qilishadi. Biletlar olinadi, tayyorgarliklar qilinadi, dasturlar bosiladi ammo bir-ikki kun qolganda shoiraning aziz kishisi betob bo'lib qoladi. Shoira bu holda uni tashlab keta olmaydi. Va bu go'zal she'rni yozadi.

    YanıtlaSil
  3. ha, dildan yozigani seziladi.
    Bahramand qilganingiz uchun rahmat, betakror tarjimalaringiz davomini kutib qolamiz

    YanıtlaSil