12.03.2015

Bahram Rozimuhammed



BAHRAM ROZİMUHAMMED

(1961)

Bahram Rozimuhammed 1961 yılında Özbekistan’ın Harezm vilayetine bağlı Şavat ilçesinde dünyaya gelmiştir. Üniversite eğitimini Taşkent Devlet Üniversitesinin Gazetecilik Fakültesinde almıştır (1984). Şairin ilk şiir kitabı “Tavuşsız Kadam” (Sessiz Adım) adıyla 1987 yılında yayımlandı. Ardından “Terekke Yakın Yulduz” (Kavak Ağacına Yakın Yıldız, 1989), “İkki Nur” (İki Nur, 1994), “Devsemen” (1995), “Tinç Gülleydigen Daraht” (Sakin Çiçek Açan Ağaç, 1997), “Kündüz Serhedleri” (Gündüz Sınırları, 1999), “Sayalar Suhbeti” (Gölgelerin Sohbeti, 2006) gibi şiir kitapları yayımlanmıştır. Bahram Rozimuhammed şairlikle birlikte çevşrmen olarak da bilinmektedir. O çağdaş Alman şairlerinin şiirlerinden Özbekçeye çeviriler yapmıştır. Onun “Çolpan Tan Yıldızı Demek” adlı edebi yazılarından oluşan kitabı da bulunmaktadır. 


1.FİLMİN DEVAMI

Kurbağa gelin havuzun sakin yerine
iki üç tane kırmızı yaprak döşer
su altındaki ışıltılı taşın
ışığıyla temizler yapraklarını
bıldırcın ötüşünü süpürge ederek
süpürür su yüzünü
REKLAM
elmaya bal arısı konuyor
ağaç gövdesine ilişen böcek konuşuyor
şimdi bal arılarının zamanı
bal arıları topluma zarar vermez
bal arılarının konduğu elmaları satın alınız
YİNE FİLM DEVAM EDER
havuzu mehabetli kaseye koyup
padişah sarayına getirdiler
şehzadenin gönlü kurbağaya düşmüş
ardından kurbağa melikeye dönüşüverir
insan aya kaçabilir ancak
kendisinden kaçamaz asla
kurbağa sudan ayrılırsa bağa’ya dönüşür
sahraya giderse tosbağa olur
saraya girerse melike olur
artık cariyeler eşliğinde
mum gibi eritir şehzade onu
gül kokusu gelir fısıltısından
cennete götürür şehzadeyi tünde
REKLAM Şeytanın elinde cep telefonu
İsrafil’i arar ve surunu çal der
İsrafil da ona daha zaman var der
SUNUCUNUN SESİ: tüm dünya ile
bağlanmak isterseniz vasıta - işte
cep telefonu görüntüsü
televizyon ekranından çıkar ve birazdan
tekrar dönecektir onun görüntüsü

2. FİLMİN DEVAMI

Şehzade çizmesini çıkartır
dökülüverir iki tane yıldız
birdenbire etraf aydınlanır
birdenbire ışık oluşur
ve ekran renksiz kalır
deniz uğultusu duyulur sonra
bülbülün şakımasına
bazen kırmızı bazen yeşil renk verirler
rüyadan da hızlı oldu artık bilgisayarlar
demir çelik zamanı başladı artık

3.FİLMİN SONUCU

Şehzadenin gönlü düşmüş
o kurbağaya heykel diktiriniz
kurbağa dünyayı koruyabilirdi
ama havuzdan ibaret olmadı dünya

İNSAN MACERASI
ben garip bir meyveyim
yalnızlık ağacından kopmuş meyveyim
hayır, ben yere düşmedim
yer yükseldi bana doğru
ve dalımdan koptum da kaldım
sapsarı bir maymun
ak melekle konuşuyordu
melek işaret parmağıyla
gökyüzünü gösteriyordu
katıla katıla gülerdi maymun
melekse tekrar ve tekrar
gökleri gösteriyor parmaklarıyla
karnını tutarak gülerdi maymun
melek üçüncü defa ciddi şekilde
söz attı maymuna
maymun sersemleşti
bana baktı
ve o lahzada
yalnızlık ağacından koptum ansızın
sohbet esintisi çıt diye kopardı beni
bir garip meyveyim
yalnızlık ağacının meyvesi


AKTARAN: Marufjon YULDASHEV



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder