14.03.2015

Uluğbek Hemdem


ULUĞBEK HEMDEM

ULUĞBEK HEMDEM 24 Nisan 1968’de Andican vilayetinin Merhemet ilçesine bağlı Yukarı Ravat köyünde doğdu. İlk kitabı “Yalnızlık” 1998'de yayımlandı. Yazarın çok büyük ses getiren eseri “Müvazanat”  2002’de basıldı. 2004’te “İtaat ve İsyan” romanı, 2010’da “Saba ve Semender”, “Uzaktagi Dilnura” adlı eserleri basıldı. Uluğbek Hemdem 2002-2007 yıllarında “Tengrige Eltuvçı İsyan”, “Atırgül”, “Seni Kutdim” adı altında şiir kitaplarını yayımladı.
Uluğbek Hemdem Celaleddin Rumî’nin “İçindeki İçindedir” adlı eserini ve Osman Turan’ın “Türk Cihan Hâkimiyeti Mefkûresi Tarihi” eserini Türkçeden Özbekçeye aktardı.
Türkiye Türkçesine aktardığımız şiirleri, şairin “Seni Kutdim” (Taşkent, 2007) adlı kitabından alınmıştır. (Aktaran: M.YULDASHEV)

İNSAN
INSON


İki mağaradır - iki gözüm,
Ikki g‘ordir – ikki ko‘zim,
Kalbim onda gizli hazine.
Qalbim unda gazli xazina.
Vücut - atım, aklım - yularım,
Vujud – otim, aqlim – jilovim,
Bin yıl oldu yoldayım yolda...
Ming asrdir yo‘ldaman, mana…


Menzil uzak, menzil çok ırak,
Manzil esa… manzil ko‘p yiroq,
Hayallerin elleri yetmez.
Xayolning ham qo‘llari yetmas.
Ben - zaferim, benim, muhakkak,
Zafar – mening o‘zimman, biroq
Yenilgi hiç yanımdan gitmez!..
Mag‘lubiyat yonimdan ketmas!..

YAKARMA
ILTIJO


Yine sana geldim azizim,
Yana Senga tushmoqda ishim,
Yine sensiz hiç kimim, inan!
Yana Sensiz hech kimman, axir!
Huzuruna tapmaya geldim,
Huzuringta yukunib keldim,
Hayat acı, ekşidir devran...
Hayot bo‘ldi achchiq va taxir…


Yüreğime sızıyor yine
Yuragamga oqdi-ku yana
Kaderimin zehir zakkumu,
Qismatimning zahar-zaqqumi.
Hasret şenlik ediyor gene,
Yana hasrat qildi tantana,
Yine sensiz geçmiyor günüm...
Yana Sensiz o‘tmadi kunim!..


Ellerini uzat, nihayet,
Qo‘llaringni uzat, nihoyat,
Yolumu aç, yolumu, Tanrım!
Yo‘llarimni ochgil, Xudoyim!
Hani bana adanmış ayet?
Qani menga atalgan oyat?
Nerededir halaskar - darım?! 
Qani mening najotbaxsh dorim?!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder